Freelance Data & Analytics marketeer

Hoe presteren jouw website en online kanalen? Hoe meet je specifieke doelen? Welke statistieken zijn eigenlijk belangrijk voor jouw bedrijf? Allemaal vragen die zeer terecht zijn om te stellen, zeker omdat de meetbaarheid groot is binnen online. Want Meten is Weten! Onze crewleden helpen je verder:

Waarom zet je Data & Analytics centraal in je marketing?

Om juiste beslissingen te maken over een sterke online marketing aanpak is data belangrijk. Door het verzamelen van de juiste data, deze inzichtelijk te maken en selecties te maken op basis van relevantie kunnen beslissingen ineens goed onderbouwd worden. Het is niet voor niets een van de pijlers van online marketing.

Zonder een goed analytics plan vaar je blind in de online marketing wereld!

Waarmee doe je Data & Analytics marketing?

Onder het inrichten van analytics valt onder andere het inrichten van Google Analytics, touchpoints van bezoekers inzichtelijk maken vai Tag Manager, het opzetten van maand- of kwartaal rapportages via een dashboard of zelfs complexe bedrijfsvraagstukken beantwoorden. Door meting en analyse zijn jouw online activiteiten namelijk goed te onderbouwen.

Hiervoor gebruik je onder andere:

  • Google Analytics

    Deze gratis tool van Google is de kern van je data. Alle standaard gegevens, maar ook specifieke doelen worden hiermee gemeten. Daarnaast is het mogelijk data te importeren vanuit o.a. Google ads & Tag Manager. Google Analytics is uiteindelijk de plek om alle informatie te bundelen en vanuit hier data naar dashboarding tools te sturen.

  • Google Tag Manager

    Met deze (gratis) tool van Google kunnen scripts toegevoegd worden om specifieke data en conversies te meten. Met een berg fantasie (en tijd) kunnen zelfs de meest specifieke doelen gemeten worden.

  • Dashboarding & Data Studio

    Door middel van een Google Analytics Dashboard zorgen we voor business inzage, zoals details over website verkeer, aanvragen & omzet. Zo kun je samen met ons managementbeslissingen nemen die evidence based zijn.
    Heb je veel bezoekers? Dan is een realtime dashboard zelfs een optie.

  • Call Tracking

    Komen veel leads telefonisch binnen? Met call tracking maken we inzichtelijk waar deze leads vandaan komen, en zelfs óf ze een lead zijn of zomaar een service-telefoontje. Van telefoon naar data.

Uiteindelijk gaan we voor geavanceerde inzichten, die we realiseren via leesbare informatie en dashboards. We varen op data die online statistieken & bedrijfsdoelstellingen samenbrengen. Zo kunnen we echt samenwerken aan effectieve online marketing!

Weer je al wat je nodig hebt en zoek je alleen nog de juiste Data specialist of freelancer? Wacht dan niet langer en plaats je opdracht. Wij helpen je graag verder om de juiste keuzes te maken of direct de beste match voor jouw vraagstuk te vinden.

Een goede Analytics Strategie opzetten?

Zijn webanalytics nou een ‘can’ of een ‘must’? Wanneer je begint met online marketing dan zal de basis zeker onderdeel uitmaken van je activiteiten. Maar ook voor het dieper induiken in doelstellingen en statistieken helpen onze crewleden graag. We bieden je graag de inzichten die je nodig hebt om écht online te groeien. Denk aan inzichtelijk maken wat jouw kosten en daarmee marges zijn. Of geavanceerde e-commerce tracking waarmee jij keuzes kan maken op je productassortiment.

Klinkt dit als jouw ideale vaarroute? Dan is een strategische aanpak wat jij zoekt!

Freelance Analytics Specialisten

Bij FreelanceCrew doen we het nét ietsje anders. Je krijgt geen mooie salespraatjes en daarna een junior die jouw strategie moet gaan draaien.

Nee, wij zijn doorgewinterde freelance specialisten met een trackrecord. En dat voor een betaalbare prijs.

Onze freelance data & analytics consultants hebben minimaal 3 jaar ervaring en hebben het in zich om jouw favoriete collega te worden. Onze freelancers kiezen daarnaast zélf hun projecten, dus je bent er zeker van dat ons freelance crewlid blij is met jouw opdracht!

Dus, ook groeien met een Freelance Data en Analytics Specialist? Dan is het slim om gewoon eens contact op te nemen of je opdracht te plaatsen.

Freelancers-Crew

De voordelen van een online marketeer van FreelanceCrew

  • Kwaliteit > kwantiteit

    We zijn geen groot freelancer platform en dat willen we ook niet zijn! We zijn specialisten waar je op kunt bouwen, dus je hoeft niet door 100 offertes heen te worstelen.

  • Transparantie

    Geen verborgen kosten of fees, maar gewoon duidelijke afspraken. Freelancers betalen een klein bedrag om jou te helpen, voor organisaties is het gratis, tenzij je matching hulp wilt.

  • Zeewaardig

    Onze crewleden zijn getoetst op skills en ervaring. Je werkt dus altijd met een medior of senior specialist die het vak verstaat én communicatief uitblinkt. Want met onbevaren volk is het slecht zeilen.

Freelance crew tarieven

Wat kost Data & Analytics marketing

Die vraag kunnen we niet zonder meer beantwoorden, want het is van veel verschillende zaken afhankelijk. Je leest hier meer over in het artikel wat kost online marketing. Daarnaast is het belangrijk om online marketing als investering te zien en niet als kosten. Met een goede aanpak verdien je het namelijk terug in de (nabije) toekomst. Dat is natuurlijk wel onder voorbehoud dat je de juiste specialist inhuurt.

Meer weten over onze tarieven?

We hebben een standaard inschattingen van projecten en uurtarieven. Gebaseerd op een eerlijke berekening voor alle partijen. Je vindt deze hier:

Onze Marketing Data Freelancers

Deze freelancers zijn doorgewinterde zeelui als het gaat om inzicht te geven via analytics. Dit zijn data consultants die jij als stuurman wilt:

desiree

Desiree van der Horst

Gedegen advies van de marketing Crew?

Benieuwd hoe we samen de wind weer in jouw zeilen krijgen? Onze zeewaardige en analytische bemanning helpt je graag verder om je de juiste inzichten te bieden. Ben jij er klaar voor? Leg dan je vraagstuk bij ons neer!