De juiste aanpakvoor UX en UI
In principe kan iedeeen zich UX (user experience) of UI (user interface) expert noemen. Vaak zie je dat de term onderhevig is aan inflatie, doordat simpelweg designers zich ook al zo noemen. Wil je echt resultaten boeken, dan maak je gebruik van 3 stappen als UX freelancer:
THINK fase
Het kennen van je doelgroep is de eerste fase in UX-ontwerp en helpt om ervaringen te ontwikkelen die de bezoeker weerspiegelen en passen bij de behoeftes. Hiervoor gebruiken we verschillende tools voor gebruikersonderzoek en andere UX-bronnen. We gebruiken zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek, naar gelang nodig.
MAAK fase
Dit is de fase die je het vaakst tegenkomt: de bouw modus. Hierin gaan we de gebruikersdata omzetten in blueprints en visuele modellen. Denk aan Flowcharts, Wireframes of interactieve Prototypes. We bouwen hier de oplossingen voor de gebruikersproblemen en kunnen dit als MVP (minimal viable product) inzetten om te valideren.
CHECK fase
In de laatste fase wil je valideren of je gecreëerde of gevisualiseerde modellen de daadwerkelijke oplossing voor de gebruiker zijn. Hiervoor gebruiken we conversie optimalisatie methodieken en andere analytische data validaties. Denk aan A/B testing, Heatmaps, sessie recordings en surveys. We zorgen dat we in interactieve stappen jouw website of product continue beter maken. Het liefste wil je een continuous improvement loop inzetten.
FreelanceUX en UI Specialisten
Bij FreelanceCrew doen we het nét ietsje anders. Je krijgt geen mooie salespraatjes en daarna een junior die jouw strategie moet gaan draaien.
Nee, wij zijn doorgewinterde freelance specialisten met een trackrecord. En dat voor een betaalbare prijs.
Onze freelance UX en UI specialisten hebben minimaal 3 jaar ervaring en hebben het in zich om jouw favoriete collega te worden. Onze freelancers kiezen daarnaast zélf hun projecten, dus je bent er zeker van dat ons freelance crewlid blij is met jouw opdracht!
Dus, ook groeien met een Freelance UX en UI Specialist? Dan is het slim om gewoon eens contact op te nemen of je opdracht te plaatsen.
Wat kost eenUX en UI Specialist?
Die vraag kunnen we niet zonder meer beantwoorden, want het is van veel verschillende zaken afhankelijk. Je leest hier meer over in het artikel wat kost online marketing. Daarnaast is het belangrijk om online marketing als investering te zien en niet als kosten. Met een goede aanpak verdien je het namelijk terug in de (nabije) toekomst. Dat is natuurlijk wel onder voorbehoud dat je de juiste specialist inhuurt.
Meer weten over onze tarieven?
We hebben een standaard inschattingen van projecten en uurtarieven. Gebaseerd op een eerlijke berekening voor alle partijen. Je vindt deze hier:
Gedegen adviesvan de marketing Crew?
Benieuwd hoe we samen de wind weer in jouw zeilen krijgen? Onze zeewaardige bemanning helpt je graag verder om jouw marketingdoelen te halen. Ben jij er klaar voor? Leg dan je vraagstuk bij ons neer!